• Gratis verzending vanaf € 25.-
  • Voor 16:00 besteld, morgen in huis
  • Retourneren binnen 14 dagen

Klachten en Garantie

Garantie

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren.
Als een artikel niet naar behoren functioneert of in goede staat verkeert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing.

Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

Wij benadrukken dat Oroblu gedurende het gehele productieproces een groot aantal controles uitoefent ter bewaking van de zeer hoge kwaliteitsnormeringen. Ondanks dat kunnen er zich incidenteel fabricage/productiefouten voordoen, het geen bij een gevoelig product als legwear helaas onvermijdelijk blijft.

Klachten

Uiteraard kan het ook voorkomen dat de kwaliteit van een product na een periode van gebruik niet (meer) aan uw verwachting voldoet. Bijvoorbeeld; het vertoont na kort gebruik extreme slijtage, een knoop of rits is stuk of u constateert dat het artikel niet mooi blijft na wassen.

Mocht een product om een of andere reden niet aan uw verwachtingen voldoen, dan vragen wij u een klacht indienen.

Uiteraard heb je geen garantie indien de klacht veroorzaakt is door:

  1. onoordeelkundig gebruik
  2. beschadiging door opzet, of door nalatigheid (bijvoorbeeld val en/of stootschade)
  3. normale slijtage
  4. het niet opvolgen van de wasvoorschriften

Let op: wasvoorschrift

De producten dienen te worden gewassen volgens de wasvoorschriften in het kledingstuk. Indien u ervoor kiest of heeft gekozen voor een afwijkende wasmethode, zal uw klacht te allen tijde ongegrond worden verklaard.

Heeft u klachten?

Wij vragen u een e-mail te sturen aan shop@oroblu.nl. Gelieve in deze e-mail het ordernummer en uw telefoonnummer te vermelden, zodat wij eventueel telefonisch contact met u op kunnen nemen.

Wij zullen het probleem zo spoedig mogelijk in overleg met u oplossen. Teneinde de afhandeling van uw klacht soepel te laten verlopen, verzoeken wij u onze aanwijzingen strikt op te volgen.

Wij zullen proberen uw klacht binnen 14 dagen af te handelen. Mocht dit om een of andere reden niet mogelijk zijn, dan zullen we u hiervan binnen deze termijn op de hoogte stellen.

De portokosten voor het retourneren van een artikel met een klacht komen in eerste instantie voor rekening van de klant. Deze kosten zullen gecrediteerd worden indien de klacht gegrond wordt verklaard.


geschillencommissie thuiswinkel.org

Oroblu.nl is sinds 2009 gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg. Mocht u het gevoel hebben dat u er met ons niet uitkomt, dan kunt u uw klacht aan hen voorleggen. Meer informatie vindt u hier.

Bent u niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).
Tevens kunt u de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Oroblu.nl is sinds 2009 gecertificeerd door de Stichting Certificering Thuiswinkel Waarborg